PPC reklama (PAY PER CLICK)
Čo je
PPC reklama (PAY PER CLICK)
Ako z názvu vyplýva ide o reklamu kde platíte za kliknutia.
Jedná sa teda o veľmi efektívny nástroj vzhľadom na to, že klient platí až v prípade, ak reklama zafungovala a potencionálny zákazník na reklamu klikol.
PPC reklama je vhodný nástroj pre každého, kto ponúka tovar, alebo služby, ktoré sú často vyhľadávané.
V online prostredí patrí k jedným z najpoužívanejších a najefektívnejších nástrojov. Najznámejšie ponúkanou alternatívou PPC reklamy je Adwords (po novom Ads) od spoločnosti Google.
Na prví pohľad sa jedná o jednoduchý nástroj a jeho princíp fungovania a teda, že klient nájde Vašu reklamu (Váš web) na základe Vami zvolených kľúčových slov. No samotné nastavenie a následná správa až tak jednoduchá nie je. Zle nastavenou PPC kampaňou viete minúť veľké finančné prostriedky, avšak požadovaný efekt Vám to neprinesie.
Spravím nastavením PPC kampane to nekončí. PPC kampane ako v podstate aj všetky ostatné je potrebné spravovať a pravidelne optimalizovať, aby fungovali správne.
Ako to celé u nás funguje?
KROK č. 1 – Audit Vašich PPC kampaní
KROK č. 2 – Výber vhodných formátov, kľúčových slov a publík a zvolenie vhodného rozpočtu
KROK č. 3 – Nastavenie, spustenie kampaní
KROK č. 4 – Správa a optimalizácie kampaní
Samozrejme Google nie je jedinou spoločnosťou, ktorá ponúka možnosť PPC reklamy. Na Slovensku je tiež známy nástroj Facebook Ads od spoločnosti Facebook ( po novom META), rôzne menšie platformy, či reklama na rôznych spravodajských stránkach.
Ako Vám môžeme pomôcť?
Veríme však, že tých informácií získate oveľa viac …