Sociálne siete rivervalley 4. mája 2023

Reklama na sociálnych sieťach

Sme Vaša MARKETINGOVO – PORADENSKÁ AGENTÚRA
Poďme spolupracovať na plnení Vašich snov

Reklama na Sociálnych sieťach
efektívny nástroj pre váš marketing

Sociálne siete

Sociálne siete vznikli ako komunikačný kanál na nadväzovanie profesionálnych a osobných väzieb. Sú to webové služby fungujúce pomocou webovej stránky. Každý používateľ webovej stránky si vytvorí vlastný profil, v ktorom o sebe napíše vlastné informácie. V súčasnosti existujú rôzne typy sociálnych sieti, ako je napríklad facebook, twitter, linkedIn, instagram, pinterst, tik tok.

 

 

Facebook

 

Facebook je sociálna sieť, ktorú vytvoril Mark Zuckerberg v roku 2004. Má veľký počet používateľov z celého sveta. Táto sieť slúži na voľný čas, ale svoje uplatnenie našla aj v pracovnej sfére. Preto odlišuje dva typy používateľov. Používateľ s osobným účtom a firemné stránky zamerané na prácu a podnikanie. V tejto sieti je možné uskutočňovať reklamné kampane. Je veľa firiem, ktoré nemajú svoje vlastné webové stránky iba firemný účet (v anglickom preklade account) a vedia úspešne fungovaať a podnikať.

 

 

Reklama na facebooku

 

Pred nastavením reklamy je potrebné si rozmyslieť, čo danou reklamou chceme dosiahnuť. Chcete zvýšiť povedomie o vašej spoločnosti, alebo dosiahnuť väčší predaj na eshope? Podľa vášho cieľa sa tak vyberú najvhodnejšie príspevky, či produkty.

 

 

Platená reklama na facebooku

 

Už dlhšiu dobu platí, že človek nepotrebuje tisíce na reklamu. Pekné výsledky sa dajú dosiahnuť už aj pri menšom rozpočte. Treba mať však správne a efektívne zvolenú stratégiu a ciele. Reklamy na facebooku môžu byť vďaka cene a výkonnosti tou správnou voľbou pri tvorbe Vašej marketingovej stratégie. Nedá sa to však povedať plošne, ku každej analýze treba pristupovať individuálne. Cena facebook reklamy sa dá upravovať aj počas jej behu.

 

 

Facebook retargeting

 

Je to digitálna marketingová technika, ktorej cieľom je znovu osloviť užívateľa, ktorý už raz zablúdil na určitý web, alebo bol v kontakte s fb stránkou, ale nedošlo k naplneniu cieľa, napríklad  k nákupu, prípadne ani k vyplneniu formulára či dosiahnutia inej konverzie.

 

Základné formy facebook retargeting:

  • on-site retargeting- metóda založená na užívateľov, ktorí sa už nachádzajú na webe a ktorých tam chceme čo najdlhšie udržať. 
  • off-site retargeting- metóda založená na užívateľov, ktorí sa nenachádzajú na konkrétnej webovej stránke značky, ale iba stačí, že prejavili záujem o jej produkty napríklad na sociálnych sieťach.

Facebook remarketing

 

Táto stratégia funguje na princípe, že značky kontaktujú prostredníctvom mailovej adresy svojich zakaznikov z databázy, aby sa im pripomenuli, alebo ich informovali o tom, čo je u nich na webe nové, napríklad nová kolekcia tovaru, alebo zľava na nákup.

 

 

Facebook business manager

 

Je to platforma spoločnosti Facebooku, v ktorej viete vyvárať a menežovať reklamy na facebooku (facebook ads). Reklamy na facebooku patria k najefektívnejším online reklamám.

 

Instagram

 

Instagram je sociálna sieť určená na zdieľanie fotografií a videí so svojimi priateľmi a sledovateľmi. Užívatelia instagramu zároveň môžu prehliadať obsah od iných používateľov, ktorých sledujú. Instagram je určený pre každého kto má akékoľvek vizuálne zážitky a chce sa o ne podeliť s ostatnými. Môže prezentovať svoj životný štýl, brand alebo podnikanie.

 

 

Reklama na instagrame 

 

 

Na Instagrame podobne ako na Facebooku funguje inzercia vo forme platenej reklamy pomocou  Facebook Ads účtu (občas označený názvom Instagram Ads).

 

Instagram ponúka najčastejšie 3 druhy reklám:

  • preklik na web
  • pozretie videa
  • inštaláciu mobilnej aplikácie

Momentálne je medzi týmito dvomi platformami synergia a obe sú vlastnené Facebookom (META), preto viete bez akýchkoľvek problémov využívať oba reklamné priestory súčasne.

 

Ako Vám môžeme pomôcť?

Ak Vám zašleme minimálne jednu informáciu, ktorá Vám pomôže, je náš projekt úspešný.
Veríme však, že tých informácií získate oveľa viac …