Fázy nakupovania u zákazníka – SEE, THINK, DO, CARE

Fázy nakupovania u zákazníka - SEE, THINK, DO, CARE - River Valley

Cieľom každého predaja je osloviť vhodného zákazníka, ktorý si bude chcieť kúpiť náš produkt. Pri tvorbe marketingovej stratégie musíme mať stanovené ciele a na základe nich vybrať správne reklamné kanály. 

Každý reklamný kanál môže byť použitý v inej nákupnej fáze, preto je dôležité ho správne postaviť – pomôckou nám môže byť metóda SEE, THINK, DO, CARE. O čo ide a ako vám môže pomôcť osloviť správnych klientov?

Fáza SEE

SEE, teda anglické slovo vidieť naznačuje to, že najskôr potrebujú vidieť produkty a služby, ktoré ponúkame. Cieľom je osloviť potenciálnych zákazníkov cez rôzne marketingové kanály napríklad displejová reklama, SEO. Chceme, aby sa dozvedeli o niečom, čo existuje. Môžeme to urobiť pomocou:

  • offline reklamy – rádio, billboardy, reklamy v tlači, ako sú noviny a magazíny, 
  • TV reklamy
  • webovej reklamy – display, sociálne siete, video reklamy, content marketing, SEO, e-mailová reklama a podobne.

Vo fáze SEE oslovujeme najširšie spektrum spotrebiteľov, teda ľudí, ktorí nevedia, že náš produkt alebo služba existuje. Ešte nemajú v úmysle si ho kúpiť. Ide o najväčšie publikum vašej reklamy, teda zahŕňa úplne každého, kto by mohol teoreticky niekedy použiť váš produkt. Ak napríklad predávate dámsku obuv, vo fáze SEE chcete osloviť všetky ženy a tiež všetkých mužov, ktorí by mohli chcieť kúpiť topánky svojim partnerkám, priateľkám alebo ženám v rodine.

Fáza THINK

THINK, v preklade myslieť, je fáza, kedy už zákazník počul o vašom produkte, či službe. Takže už zákazník začal rozmýšľať, že si daný produkt alebo službu u vás kúpi. Ale ešte nie je úplne rozhodnutý, že tak aj urobí. 

V tomto momente naňho z rôznych zdrojov cielite a vstupujete mu do povedomia. V tejto fáze sa používajú najmä tieto kanály: 

  • webové stránky – v súčasnosti preferujeme vyhľadávanie informácií online,
  • sociálne siete – využívame influencerov, ktorí môžu ľudí presvedčiť o kvalite produktov a služieb,
  • video reklama – čím viac informácií majú ľudia o produkte alebo službe, tým viac sú presvedčení o jeho vhodnosti/nevhodnosti,
  • content marketing – ide často o obsah na webových stránkach alebo na sociálnych sieťach, ktorý prináša okrem reklamy aj pridanú hodnotu, napríklad zaujímavé informácie, rady, tipy a recepty,
  • SEO – je dôležité optimalizovať reklamu tak, aby sa zobrazovala ľuďom vo vyhľadávaní medzi prvými odkazmi,
  • PPC reklama – ide o pay per click reklamu, teda zaplatíte iba za tých ľudí, ktorí na vašu reklamu aj skutočne kliknú.

Okruh týchto zákazníkov je trochu menší, ide o ľudí, ktorí už o vás vedia, ale ešte nie sú úplne presvedčení o kúpe. V reklame sa preto máme zameriavať na všetky pozitíva a výhody, aby sme ich dokázali presvedčiť.

Fázy nakupovania u zákazníka - SEE, THINK, DO, CARE - River Valley

foto zdroj: freepik. com

Fáza DO

DO, v preklade robiť, označuje fázu, v ktorej je už zákazník skoro presvedčený, že si daný produkt, či službu chce kúpiť, ale rozhoduje sa ešte medzi vami a konkurenciou. Je potrebné ponúknuť mu kvalitnú službu, skvelý produkt a navyše starostlivosť, ktorá vás odlíši od konkurencie. 

V tejto fáze sa používajú komunikačné kanály ako Web, SEO, PPC, e-mail, display reklamy a podobne. Oslovujete zákazníkov, ktorí nielen že vedia o existencii vášho produktu alebo služby, ale dokonca majú oňho záujem a chcú nakúpiť práve teraz. Nie ste však jediný, kto poskytuje tieto produkty, preto sa musíte zamerať na všetky zážitky spojené s nakupovaním. Prozákaznícky prístup, príjemný personál, zaujímavé reklamy a podobne. Títo ľudia sú pre nás najhodnotnejší, pretože plnia cieľ, ktorý sme si na začiatku stanovili (nákup, objednávka služby).

Fáza CARE

CARE, teda starostlivosť o zákazníka, predstavuje fázu, kedy už zákazník nakúpil. Využívame rovnaké reklamné kanály ako predtým, ale cieľom je spokojnosť s nákupom a snaha o to, aby sa k nám zákazníci opakovane vracali. V reklamnej kampani môžeme zdôrazňovať jednoduchosť reklamácie, dostupnosť našej zákazníckej linky a podobne. Na túto fázu zabúda množstvo spoločností, avšak ak bol zákazník spokojný, vďaka starostlivosti je jednoduchšie (pri produktoch, či službách kde je pravdepodobnosť opakovanej akcie/nákupu) dosiahnuť opätovne cieľ.

Skôr ako vypracujete svoju marketingovú stratégiu, dôkladne sa oboznámte s modelom SEE DO THINK CARE. Dokáže vylepšiť vaše reklamy a osloviť správnych zákazníkov. 

Tags

Podobné články

Kontaktujte nás

Staňte sa naším partnerom vo svete digitálneho marketingu.

Radi Vám zodpovieme na všetky otázky a pomôžeme Vám vybrať tie správne služby – na mieru pre Vás.

Výhody spolupráce s River Valley
Čo bude nasledovať?
1

Telefonický kontakt

2

V prípade potreby dohodneme online/offline stretnutie

3

Pripravíme návrh spolupráce  

Náplánujte si bezplatnú konzultáciu